Tuesday, November 10, 2009

KUMPULAN INOVATIF DAN KREATIF

Zambry kik

Ketika merasmikan konvensyen KIK perkhidmatan awam peringkat kebangsaan ke-26 di ipoh datuk seri dr zambry berkata penjenamaan semula kumpulan mutu kerja (KMK) kepada kumpulan inovatif dan kreatif (KIK) merupakan transformasi perkhidmatan awam.

KIK itu menjadi satu anjakan paradigma ke arah perkasakan anggota perkhidmatan awam ke arah pembudayaan ilmu, pembentukan sikap dan kemahiran serta budaya kerja cemerlang.

Menurutnya, elemen inovasi dan kreativiti itu dapat meningkatkan produktiviti serta kecekapan dan keberkesanan perkhidmatan kerajaan seperti yang disarankan oleh perdana menteri, datuk seri najib tun razak.

Tema konvensyen KIK: penggerak kreativiti, inovasi dan produktiviti itu sendiri dapat melahirkan penjawat awam yang mempunyai daya pemikiran dan produktiviti tinggi.

ia juga merupakan medan untuk mengenalpasti perubahan terhadap sistem dan proses kerja serta meningkatkan pencapaian organisasi.

Beliau berharap, produk-produk yang dipertandingkan dalam konvensyen itu dapat dimanfaatkan dan dikomersialkan dalam jabatan kerajaan.

End//

No comments:

Post a Comment