Saturday, December 25, 2010

FESTIVAL PANGKOR 2011

Festival PANGKOR 2011

Sempena cuti sekolah, Pulau Pangkor, dikatakan menjadi destinasi pelancongan utama sebagai “ Family outings”.

Susulan itu, pada 1 januari ini, akan berlangsungnya Festival Puisi dan Lagu Rakyat Antarabangsa pangkor 2011 dengan menampilkan penyair-penyair dari Malaysia, Rusia, Iran, Indonesia, Thailand, serta Singapura.
festival dianjurkan Kampung Karyawan, Pejabat Menteri Besar Perak, dan Institut Darul Ridzuan, dengan kerjasama PENA, Dewan Bahasa dan Pustaka dan Institut Terjemahan Negara Malaysia.
pada satu kenyataan yang dikeluarkan oleh penganjur, acara yang diadakan termasuklah baca Puisi dan pembentangan kertas kerja yang akan dibuat bertemakan 'Arah Tuju Bahasa dan Sastera Melayu di Era Globalisasi'.
Panel terdiri daripada Prof Madya Dato' Zainal Abidin Borhan dari GAPENA, Encik Aminudin Hashim iaitu Ketua Eksekutif Insititut Darul Ridzuan, Dato’ LAT, dan Prof Emeritus Dr. Budi Darma dari Universitas Surabaya Indonesia.
bertempat di Hotel Sri Bayu, Pasir Bogak, majlis perasmian bakal disempurnakan exco Belia dan Sukan Dato' Zainol Fadzi Paharudin.

bagi perasmian penutupan disempurnakan Menteri Besar, Dato' Seri Dr. Zambry Abdul Kadir yang juga dijangka akan membaca puisi.

jsuteru, bagi yang berminat menyertai program itu boleh menghantar emeldi seladangvent@gmail.com atau smzakir90@gmail.com.

end.//

No comments:

Post a Comment