Friday, November 19, 2010

POLIS TAHAN - SAMUN

POLIS TAHAN

DUA tumpas manakala dua lagi berjaya melarikan diri dalam keadaan cedera.

Ketua Polis Daerah Ipoh ACP Azisman Alias berkata kesemua suspek dijejak selepas menyamun sebuah restoran di Taman Pertama di IPOH awal pagi tadi dengan bersenjatakan parang.

berdasarkan maklumat keluarga mangsa, polis berjaya mengesan keempat-empat lelaki yang melarikan diri dengan sebuah kereta Proton Iswara di Falim.

kereta yang dipandu suspek melanggar empat kenderaan awam dan terpaksa berhenti selepas dikepung lima kereta peronda polis.

dan ketika itu berlaku pergelutan antara pasukan polis dengan suspek.

seorang anggota polis kemudian melepaskan satu tembakan yang terkena seorang suspek, menyebabkan dua daripadanya berjaya ditahan manakala dua lagi, termasuk yang cedera melarikan diri.

Sehubungan itu, ACP Azisman meminta kerjasama klinik atau hospital yang didatangi lelaki bagi mendapatkan rawatan akibat terkena tembakan, supaya menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Ipoh di talian 2451500.

buat masa ini, dua suspek yang ditahan direman mulai hari ini dan siasatan awal mendapati mereka mempunyai rekod kesalahan lampau, selain bergerak aktif melakukan kegiatan samun di sekitar Ipoh.

end//

No comments:

Post a Comment