Wednesday, February 23, 2011

KOLEJ TUTUP

KOLEJ TUTUP

kerjasama akan dibuat dengan kementerian Pengajian Tinggi dan kementerian Sumber Manusia bagi menyelesaikan kes sebuah kolej yang ditutup tanpa mengeluarkan sebarang notis.

masalah yang diterima oleh Biro Pengaduan Awam itu menyebabkan sekurang-kurangnya 25 pelajar tahun akhir terkandas untuk menamatkan pengajian mereka.

Timbalan menteri di jabatan perdana Menteri Datuk T Murugiah berkata aduan itu diterimanya daripada ibu bapa pelajar dari Sarawak ketika beliau mengadakan lawatan ke negeri itu minggu lalu.

dimaklumkan juga kolej tersebut yang beroperasi sejak lima tahun turut menghadapi masalah terhadap pembayaran gaji pekerjanya.

melalui Biro Pengaduan Awam BPA, kedudukan dan status kolej tersebut akan disiasat. terdahulu, BPA cuba menghubungi pihak kolej namun gagal.

datuk Murugiah berkata demikian di Ipoh.

Sejak cuti semesta November lalu hingga kini, kolej tersebut masih ditutup dan pelajarnya tidak dimaklumkan tarikh pendaftaran masuk yang baru.

bagi pelajar dari luar semenanjung, kini hanya menggunakan pinjaman yang diterima daripada Majlis AManah Rakyat Mara, untuk perbelanjaan harian termasuk membayar sendiri sewa hostel yang sepatutnya ditanggung pihak kolej.

end//

No comments:

Post a Comment