Sunday, April 24, 2011

PNB MEDIA

PNB MEDIA 24.4.2011

30 tahun penubuhan Pemodalan Nasional Berhad PNB; strategi kejayaannya diacukan dengan Tujuh aspek.

Ketua Eksekutifnya; Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman berkata; ia terbukti apabila Perdana Menteri datuk seri mohd najib tun razak sendiri merumuskan kejayaan PNB telahpun berjaya merubah persepsi masyarakat tentang dunia pelaburan.

dalam menguruskan dana 189 billion ringgit berserta 127 billion unit saham; pengurusan secara berhemah dan professional menjadi faktor utama membolehkan PNB membayar agihan pendapatan kepada pelabur setakat ini berjumlah lebih 82 billion ringgit.

faktor lain seperti kepelbagaian portfolio yang mampu mengimbangi risiko pelaburan; ciri-ciri produk yang unik ; serta kemudahan transaksi dengan lebih seribu 600 ejen berjaya menarik pelabur.

kekuatan dalaman PNB juga berperanan; ia termasuk keupayaan dan kepakaran Pengurus dan dan juru analisis; keupyaan peneraju syarikat pelaburan PNB dan keberkesanan program pendidikan pelaburan bersepadu.

dalam pada itu, Tan Sri hamad Kama Piah juga tidak menolak sokongan dan peranan media massa juga menyumbang kepada kejayaan PNB.

Beliau berucap pada majlis Bersama Media sempena Minggu Saham Amanah Malaysia MSAM 2011 di Ipoh.


end//BAIZURA

No comments:

Post a Comment