Saturday, January 29, 2011

DATUK BANDAR-TANJUNG RAMBUTAN

[[BERITA]]
26.1.2011

[[READER]]

Peruntukan berjumlah 5.8 juta ringgit telah diluluskan oleh Kerajaan Persekutuan bagi tujuan pembangunan infrasturktur dikawasan Pekan Kecil Tanjung Rambutan.

Ia bertujuan bagi menyediakan kemudahan asas yang terbaik untuk penduduk bagi membolehkan mereka menjalankan kehidupan seharian dengan lebih baik dan selesa.

Vt [[ Vcg : Tanjung Rambutan , Perak ]]

Datuk Bandar Ipoh , Dato Roshidi Hashim berkata wang ini akan digunakan bagi membina sebuah pasar baru, sebuah kawasan gerai makan dan juga dewan serbaguna.

Ia berdasarkan kepada keperluan penduduk yang semakin meningkat terutamanya dengan pembukaan Kolej Perubatan disini yang menempatkan hampir 4 ribu pelajar dan guru.

Pelan pembangunan mengenainya sudah pun disiapkan dan jika tiada apa-apa penghalang projek pembinaan akan mula dijalankan dalam masa 3 bulan lagi.

Dato Roshidi Hashim berkata demikian selepas merasmikan Perhentian baru Bas Tanjung Rambutan.

Perhentian bas yang bernilai 25 ribu ringgit itu telah mula dibina pada 29 November 2010 dan siap sepenuhnya pada 31 Disember 2010.

Sebelum ini kawasan pekan kecil Tanjung Rambutan tidak memiliki sebarang perhentian bas dan diharapkan pembinaanya nanti akan memberi manfaat kepada penduduk sekitar.

end//AZRUL HAKIMIE ANUER

No comments:

Post a Comment