Sunday, December 27, 2009

DR ZAMBRY MIMBAR

ZAMBRY-MIMBAR

Mimbar permuafakatan Ibu Bapa Kebangsaan (MAPIM) dilihat dapat mengeratkan lagi silaturahim diantara ibu bapa dan guru-guru di sekolah.

Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkata Mimbar akan dijadikan landasan dalam membantu kerajaan negeri memantapkan lagi bidang pendidikan.

Beliau berkata sokongan dan dokongan ibu bapa amat diperlukan kerana ianya menjadi satu suara efektif yang dapat memperbaiki sistem pendidikan Negara.

Justeru itu, Datuk Seri Dr Zambry berharap kementerian pelajaran dapat memberi pengiktirafan kepada program ini supaya hasrat program itu dapat cicapai..

Katanya, majlis ibu bapa juga mungkin akan ditubuhkan..ianya sebagai badan bertindak dalam menyelesaikan masalah golongan pendidik.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan konvensyen pendidikan keibubapaan dan kekeluargaan 1 malaysia di Ipoh.

Dalam majlis itu, Datuk Seri Dr Zambry turut mengumumkan memperuntukkan 100 ribu ringgit kepada Mapim bagi menjalan dan menggerakan aktiviti-aktiviti yang berfaedah.

Katanya, ini adalah di peringkat permulaan dalam mewujudkan hubungan permuafakatan diantara ibu bapa dan guru-guru.

End///

No comments:

Post a Comment