Tuesday, December 29, 2009

ESPN TONTON

ESPN TONTON

program international eco adventures perak amanjaya kini dapat ditonton melalui saluran ESPN selama sejam bermula pukul 5 hingga 6 petang.

jumlah penonton yang dianggarkan mencecah 1.3 billion orang khususnya di rantau asia pasifik dan India.

buat permulaan sukan bertaraf dunia ini akan dipertontonkan tiga kali seminggu bermula 29 hingga 31 disember ini selama tiga bulan.

perkara ini diumumkan oleh ketua eksekutif institut darul ridzuan i-d-r, aminuddin hashim yang terlibat dengan program ini ada majlis makan malam penghargaan international eco adventures perak amanjaya di PTTC, Meru raya.

aktiviti pertama kali yang diadakan di luar benua eropah dan amerika ini telahpun diadakan pada 1 disember lalu dengan penyertaan daripada 16 pasukan termasuk dari luar negara seperti singapura, Sweden, dan amerika syarikat.

dengan lokasi yang terpilih sekitar Perak, aktiviti ini diadakan selama seminggu yang bermula dari tasik Banding dan berakhir di Pulau Pangkor. ia melibatkan aktiviti berenang, berkayak dan berbasikal.

pertandingan tersebut dijuarai pasukan dari Sweden, malah turut dibanggakan pasukan dari Malaysia menduduki tempat keempat.

dalam pada itu, kerajaan negeri juga akan menjalinkan usahasama dengan pihak ESPN untuk mempromosikan secara langsung destinasi pelancongan negeri ini.

end//baizura

No comments:

Post a Comment